Desi site-urile de anunturi auto au fost concepute pentru a facilita intalnirea cererii cu oferta, cei mai multi dintre noi le utilizam insa doar pentru a ne informa. Statisticile au aratat ca cea mai mare parte a celor ce acceseaza astfel de portaluri o fac doar pentru a-si face o idee despre preturile la care se vand autovehiculele, si numai o mica parte pentru a cumpara. Iar daca este sa ne raportam la contextual economic actual, statisticile sunt cu atat mai credibile.
Pentru a nu fi indusi in eroare, cum utilizam insa un astfel de site de anunturi? Pentru ca este cert, ceea ce ni se prezinta drept oferte de vanzare sunt supuse binecunoscutului proces de “cosmetizare”, anunturile fiind de asa maniera concepute incat sa transforme vizitatorii site-ului in clienti. La acest aspect contribuie atat site-ul in sine, prin modul in care sunt expuse informatiile, cat si detinatorii de autovehicule care recurg la tot felul de “strategii de marketing”. Am pus intre ghilimele pentru ca, desi pot fi considerate astfel de strategii, metodele prin care vanzatorii inteleg sa atraga atentia asupra propriilor anunturi sunt adesea doar niste tertipuri.
Ofertele speciale
Cele mai multe site-uri de anunturi auto sunt “echipate” cu o sectiune intitulata Oferte Speciale. Tu, in calitate de potential cumparator, ori doar o simpla persoana care se informeaza, nu ar trebui sa crezi o iota din ceea ce ti se prezinta sub titlul de oferta speciala. Astfel de sectiuni sunt concepute doar pentru a oferi o mai mare expunere unor autovehicule care trebuie vandute. Niciodata astfel de oferte nu pot fi considerate speciale pentru ca ar avea ceva iesit din comun, ba dimpotriva. Nu de putine ori mi-a fost dat sa constat ca autoturisme etichetate drept oferte speciale erau oferite spre vanzare la un pret considerabil mai mare decat in alte locuri.
Deci mare grija! Nu te lasa manipulat de strategiile de marketing utilizate de portalurile auto. Trebuie sa intelegi ca nimeni nu iti vinde nimic cu titlul de special decat daca vrea sa obtina mai mult profit decat ar fi facut-o fara apelarea la o asemenea metoda. Ceea ce poate fi numit special, in astfel de situatii, nu este decat faptul ca anumite autovehicule sunt prezentate sub aceasta eticheta, nimic mai mult!
Anunturile promovate
Fiecare vrea sa vanda mai repede si, daca se poate, la cel mai bun pret de pe piata. Una dintre metodele care servesc la realizarea acestui deziderat este promovarea anuntului de vanzare a unui autovehicul inaintea celorlalte din aceeasi categorie. Aceasta posibilitate este pusa la dispozitie de catre administratorii portalului de anunturi nu din motivatia lor intrinseca de a ajuta detinatorii de autovehicule sa vanda mai repede, ci foarte probabil din dorinta de a scoate cat mai mult profit de pe urma propriului business.
Si este o problema! O serie de studii au aratat ce anume se petrece in mintea unui potential cumparator si care sunt factorii determinanti in luarea unei decizii de achizitie. Unul dintre acestia este si cel bazat pe prima vizualizare a unui produs. De exemplu, daca vei vedea pentru prima data un anunt promovat (platit sa fie afisat inaintea altor anunturi) pentru un anumit autovehicul, iar ulterior vei observa un altul cu caracteristici similare, tentatia este aproape intotdeauna de a opta pentru primul, asta chiar si in cazul in care primul anunt prezinta autovehiculul intr-un mod nu tocmai ok din punctul tau de vedere ca si cumparator.
Asadar nu te lasa influentat! Ca vrei sa cumperi sau doar sa te informezi, incearca sa intelegi ca anunturile promovate nu sunt cu nimic mai presus decat celelalte, chiar daca au titlul bolduit sau fundalul de alta culoare.
Accept orice test
Treaba cu accept orice test este ok, dar pana la un punct. Cand vezi o descriere foarte pompoasa a unui autovehicul iar spre final clasicul ACCEPT ORICE TEST, urmat eventual de 3 semne de exclamatie, parca tocmai ai fost vrajit. Vanzatorul spune destul de clar si raspicat cat de mare si tare este masina lui iar pe deasupra mai accepta si orice test. Esti pe cale sa-l crezi! De fapt, il vei crede pe cuvant pana la proba contrarie, pana cand vei realiza pe propria piele ca rezultatul oricarui test poate fi manipulat, pana cand iti vei da seama numaidecat ca una poti sa constati in urma unei diagnoze si alta sa fie situatia reala.
Rezultatele testelor pot fi false! In era tehnologica in care traim tot ceea ce se bazeaza pe “electronica” este susceptibil oricand de a fi supus indoielii. Nu mai crede orice! Este ok sa recurgi la un asemenea test, dar nu te baza prea mult pe el si nu lua o decizie de achizitie doar pe baza rezultatelor unui astfel test.
Renunta la a mai crede tot ceea ce vezi sau tot ceea ce ti se spune. Anunturile auto sunt bune doar pentru a te pune in legatura cu vanzatorul, nimic mai mult. Cand vrei sa-ti faci o idee cat mai clara asupra unui autovehicul sau altul, cu atat mai mult cand vrei sa cumperi, nimic nu poate fi mai edificator ca testarea efectiva in teren. Degeaba nu se aprinde nimic in bordul autovehiculului, nu are nici o relevanta, pentru a fi sigur ca nu esti tras pe sfoara ia autovehiculul in probe! Mergi cativa kilometri si vezi de ce este in stare. Testeaza-i sistemul de franare, pentru ca ABS-ul poate fi nefunctional chiar si cand rezultatul testului nu arata asta; incearca sa fortezi putin in viraje, este posibil ca EPC-ul sa fie defect iar eroarea sa nu apara la tester, s.a.m.d.
In concluzie, urmareste site-urile de anunturi auto, informeaza-te, dar nu crede tot ceea ce vezi si mai ales nu cumpara bazandu-te pe ceea ce altii vor sa te faca sa crezi!