Compania Aeristech face posibila decuplarea mecanica a turbinei de la compresor si transferul puterii intre cele doua printr-o conexiune electrica. Acest lucru ofera ocazii fara precedent pentru imbunatatirea eficientei aerodinamice, eficientei de combustie si a raspunsului tranzitoriu al oricarui motor.
Necesitatea unei tehnologii complete de turbocompresoare
De la primele dezvoltari ale turbocompresorului din anii 1890, performanta a fost limitata de legatura mecanica dintre compresor si turbina, ceea ce face ca ambele sa functioneze la aceeasi viteza de rotatie. Prin inlocuirea cuplajului cu un motor si un generator, turbina si compresorul sunt libere sa functioneze la viteze diferite, permitand optimizarea vitezei compresorului, in timp ce viteza turbinei este optimizata pentru eficienta.
Un turbocompresor electric reduce numarul de conducte aflate sub capota, are mai putine pierderi si costa mai putin decat un turbocompresor cu mai multe trepte. Decuplarea permite turbinei sa recupereze si sa stocheze energia din gazele de esapament in momentele cand un turbocompresor conventional nu ar putea face asta.
Tehnologia turbocompresorului complet electric patentata de compania Aeristech’s este o noua tehnologie care va ajuta producatorii sa respecte o legislatie stringenta privind emisiile viitoare, oferind in acelasi timp un raspuns excelent de functionare al motorului, chiar si la turatii reduse. Tehnologia turbocompresorului complet electric (FETT) este cea mai recenta solutie pentru reducerea extrema a motorului si imbunatatirea eficientei motorului utilizand un turbocompresor cu o singura treapta. Producatorii de motoare vor putea utiliza niveluri mai ridicate de impulsionare, permitand o reducere mai mare a motorului (60% sau mai mult) pentru a reduce emisiile de CO2 si pentru a îmbunatati economia de combustibil fara pierderi de performanta sau de manevrabilitate.
Evolutiile tehnologiei turbocompresorului complet electric pana in prezent
În colaborarea cu Volkswagen la Universitatea Tehnica din Berlin, Aeristech a reusit sa-si testeze propriul proiect de motor cu turbocompresor complet electic. Testele au demonstrat ca turbocompresorul complet electric cu stocare de energie si fara sursa externa de alimentare are o eficienta mai buna, viteza variabila si reactie rapida. Acest turbocompresor a reusit sa obtina o eficienta ridicata in mai multe puncte de testare, chiar si fara compresoare speciale. In prezent, Aeristech are mai multe proiecte de turbocompresoare complet electrice in derulare.