Cu mai mult de 50 de milioane de unitati aflate in uz (conform statisticilor oficiale din anul 2014), turbocompresoarele VNT este in prezent cea mai populara tehnologie turbo cu geometrie variabila, adoptata si utilizata de majoritatea constructorilor auto la nivel mondial. Create special pentru imbunatatirea performantelor motoarelor diesel, turbcompresoarele VNT (Variable Nozzle Turbine) sunt recunoscute de asemenea si pentru rolul lor deosebit de important in optimizarea consumului de combustibil, concomitent cu reducerea substantiala a emisiilor poluante.
Cat priveste tehnologia utilizata, turbocompresoarele VNT actuale reprezinta un upgrade al versiunii lansate in anul 2004 (a treia generatie de turbine VNT). Principalul avantaj al versiunii curente este dat de noua modalitate prin care mecanismele variabile au fost atasate pe carcasa lagarului, design modern, inovativ dar si o aerodinamica, respectiv o eficienta mult imbunatatita.
In 2009 Honeywell avea sa surprinda din nou industria auto, de aceasta prin dublarea puterii pe care o poate asigura sistemul de supraalimentare turbo. A fost momentul lansarii in premiera a turbocompresorului VNT DualBoost pe un autovehicul Ford V8 de 6,7 litri. Tehnologia folosita de Honeywell pentru DualBoost se bazeaza in principal pe utilizarea unui dublu-compresor, sau altfel spus, pe doua compresoare ce functioneaza ca unul singur, in aceeasi carcasa. Fiind ideal pentru autovehiculele de transport marfa din gama medie, cu o cilindree de 6.000 cm3 sau mai mare, turbocompresorul VNT DualBoost este capabil de un boost impresionat al performantelor motorului, fara insa a neglija aspectul emisiilor poluante.
Caracteristicile principale ale VNT DualBoost
– raport cuplu motor / putere foarte bun
– dublu-compresor, un sistem inovativ ce permite cresterea semnificativa a performantelor turbinei
– pierderi mecanice reduse la maxim
– capacitate de reactie mai rapida
– economie de combustibil mult imbunatatita
– design inovativ
Video: Turbocompresorul VNT DualBoost by Honeywell