Pentru cei de la BMW, utilizarea sistemului de tractiune integrala a fost facuta pentru prima data in anul 1985, pe un model Seria 3. La momentul acela, intregul sistem se baza pe o cutie de transfer cu distributie permanenta care transmitea 37% din forta de tractiune catre puntea fata, respectiv 63% la puntea spate. Odata cu evolutia tehnologica si progresul accelerat al industriei, BMW a devoltat sistemul xDrive, o tehnologie moderna care a echipat pentru prima data un autoturism BMW X5 in anul 2004. Sistemul de tractiune integrala xDrive este utilizat in prezent pe modelele BMW X1, X3, X4, X5 si X6, iar pentru restul modelelor este oferit optional.

In comparatie cu un autoturism cu tractiune pe o singura punte (fata sau spate), cel echipat cu sistemul de tractiune integrala xDrive este mult mai stabil in timpul deplasarii si are performante dinamice net superioare. Mai mult, acceleratia unui autoturism ce utilizeaza o astfel de tehnologie este mult imbunatatita, iar asta deoarece forta totala de tractiune este mai mare distribuita pe toate rotile. In plus, intrucat forta de tractiune este controlata pe fiecare punte, stabilitatea in timpul deplasarii autoturismului este foare mare.

Raportandu-ne la un autoturism ce dispune de tractiune doar pe puntea din spate, unul echipat cu sistem xDrive are in plus o cutie de transfer, un arbore longitudinal si un diferential. Elementul central il constituie cutia de transfer, aceasta avand rolul de a distribui cuplul si a-l imparti intre cele doua punti ale autoturismului.

Sistemul de tractiune integrala xDrive se remarca in primul rand prin simplitate, eficienta dar si un timp de raspuns foarte mic. In plus, conlucrand cu sistemul electronic de control al stabilitatii (DSC), sistemul xDrive contribuie decisiv atat la siguranta activa cat si la performantele dinamice ale autoturismului.

sursa, foto: e-automobile.ro

 

Marvis Auto Concept