Se merita sa repari turbina, sau mai bine cumperi una noua?

A repara ceva, orice, ne duce uneori cu gandul la asa-numita „carpire”, o vorba din popor care nu semnifica ceva tocmai de dorit. Iar acest lucru este cat se poate de adevarat, insa nu trebuie generalizat. Se stie ca, in anumite situatii, a carpi este indiscutabil una dintre cele mai neinspirate miscari. Pot fi date multe exemple, desigur, numai ca nu face obiectul acestui articol. Ceea ce trebuie insa inteles cu privire la reparatie este ca nu intotdeauna se poate pune semnul egal intre aceasta si carpire, cel putin nu in cazul turbosuflantelor auto.

A repara o turbosuflanta nu inseamna in nici unul dintre cazuri a o carpi.

Multi conducatori auto nu inteleg inca faptul ca odata supusa procesului de reparatie, cunoscut mai degraba ca reconditionare, o turbosuflanta veche/uzata este readusa la starea de functionare initiala. Deci cum ar putea fi vorba de carpire? Mai mult decat atat, ceea ce nu se stie indeajuns de bine este si faptul ca atunci cand este reconditionata turbosuflanta trece printr-o serie de etape care se finalizeaza cu inlocuirea tuturor componentelor defecte/uzate cu altele noi, originale.

Avand in vedere ca singura parte componenta care nu este inlocuita la reconditionare este carcasa, se poate spune ca o turbina reconditionata este de fapt una noua in carcasa veche. Exista ce-i drept si situatii in care carcasa poate fi sparta, caz in care va fi inlocuita la un cost suplimentar, aditional celui pentru reconditionare. In majoritatea cazurilor insa aceasta parte componenta nu este schimbata pentru ca nu sufera deteriorari sau uzura mecanica in timpul functionarii turbosuflantei.

Concluzia?

O turbina reparata – sau mai bine spus reconditionata – este o turbina care functioneaza exact ca una noua. Se merita atunci sa optezi pentru un astfel de serviciu in detrimentul achizitionarii unei noi turbine? Noi spunem ca da, iar daca privesti raportul calitate-pret, poate ca si tu esti de aceeasi parere.

Marvis Auto Concept