Catalin Marinescu din Vaslui ne explica experienta pe care a avut-o in incercarea de a reconditiona turbina la un VW Passat 1.9 TDI. Aveti ce invata!

Salutare tuturor! Pentru inceput, o scurta prezentare… Ma numesc Marinescu Catalin, am 32 de ani si locuiesc in Mun. Vaslui, Jud. Vaslui. Cum profesia mea nu are nici o legatura cu ceea ce urmeaza sa va povestesc, am sa va spun doar una din pasiunile mele: calatoriile. Si cum probabil ati intuit deja, imi place sa calatoresc cu autoturismul personal, un VW Passat 1.9 TDI.Dar nu vreau sa mai lungesc vorba…

Nu mai devreme de 2 luni, in timp ce ma intorceam de la Botosani, constat ca masina incepe sa nu mai traga asa bine. Initial am crezut ca are legatura cu tipul de carburant folosit, asta pentru ca alimentasem foarte recent de la o statie peco „no name”, o solutie de compromis, dar foarte buna pentru a evita sa raman in pana. Ei bine, desi pe masura ce inaintam gravitatea problemei imi dadea de inteles ca e ceva mai mult decat un carburant de slaba calitate, am zis ca poate totusi masina isi va reveni. Nu s-a intamplat insa. Intr-un final am ajuns acasa ca apoi sa-mi dau seama cat de mult timp am pierdut pe drum. Am fost atat de concentrat asupra problemei incat nu am realizat cand a trecut atata timp. Era clar, ceva la motor se intamplase, am circulat cu o medie de doar 70km ora, cand practic niciodata nu scoteam sub 90. Mi-am zis, e clar, a picat turbina…

Ei bine, pentru ca imi place sa cred ca optimizarea costurilor este una din calitatile mele forte (dobandite pe parcursul celor peste 10 ani de calatorii prin toata tara), am zis sa procedez in stilul meu si in cazul acestei probleme. Am inceput ca tot omul prin a cauta pe internet diferite informatii in legatura cu defectiunile turbinelor auto si care sunt „simptomele”, cum imi pot da seama daca turbina este defecta sau nu. Nu o sa stau acum sa explic ce si cum, ideea e ca am ajuns rapid la concluzia ca problema cu care ma confrunt este una destul de comuna motoarelor diesel, si anume defectarea turbosuflantei.

Cea mai mare greseala pe care am facut-o incepe insa chiar acum. Practic, dupa ce am dat cred peste 20 de telefoane si am intrebat in stanga si in dreapta despre cum as putea rezolva problema cat mai rapid, si la niste costuri cat mai mici, aleg sa lucrez cu un neica nimeni. Da, spun asta pentru ca singur si nesilit de nimeni am decis sa-mi las masina pe mainile unui tanar de 20 ani care, din cand in cand, mai „repara” si el cate o turbina in service-ul improvizat din spatele blocului. Am gresit enorm, si am sa va spun si de ce.

Nu ar fi vorba ca respectivul nu ar cunoaste sau nu si-ar fi facut meseria pe masura, insa eu am gresit crezand ca pentru 900 de lei pot avea pe masina o turbina ca noua. Da, discutasem la cateva service-uri si am inteles destul de bine ca reconditionarea turbinei presupune inlocuirea pieselor uzate cu altele noi. Asta o intelesesem destul de bine, numai ca altceva nu am vrut sa pricep de la bun inceput: Cum se face ca dupa ce nu mai putin de 8 service-uri imi spun pretul din start, 1200 – 1500 lei, eu aleg sa lucrez numaidecat cu cel care imi promite ca „se rezolva totul” cu numai 900 de lei. Cum de nu am banuit ca ceva este in neregula? Nici in ziua de azi nu-mi pot explica ce a fost in capul meu, insa ceea ce urmeaza sa aflati in continuare este de-a dreptul jenant in ceea ce ma priveste. Eu, care eram intotdeauna cel care ma pricepeam atat de bine in a optimiza la maxim bugetul pentru fiecare calatorie, eu care stiam atat de bine sa gasesc cel mai bun raport calitate / pret, tocmai eu sa iau o teapa atat de mare? Ei bine, nu sa va vina sa credeti…

Zis si facut. Am batut palma cu „meseriasul” de ocazie, i-am lasat masina peste noapte iar a doua zi totul era roz, cel putin pentru moment. Am luat masina in probe, am zis ca asa e normal, ca oricum la banii astia nu mi-a dat nici o garantie, dar m-a asigurat el ca un an cel putin nu o sa am probleme. Bun, totul parea OK, masina tragea normal si avea demarajul exact ca inainte de aparitia problemei. Deja eram mandru de investitia mea inteligenta si de economisirea sumei de 300 de lei. Hmmm…Iata ce s-a intamplat..

Fix 56 de zile a tinut minunea! 19 Decembrie 2013 este ziua pe care nu am sa o uit! Ce credeti? Pornesc masina si nu apuc sa fac macar 1 Km cand un fum de toata frumusetea se tinea dupa mine iar motorul parca nu mai avea nici o vlaga. Sincer, era mai dezastru ca prima data. Ca sa fac o comparatie echitabila, cred ca o Dacia 1310 pe GPL avea un demaraj mult mai bun ca al meu.

Nu am mai stat nici o secunda, l-am sunat pe cel care s-a ocupat de toata treaba si i-am explicat ce si cum. Dar ce sa vezi? Incepe sa-mi explice el cum ca daca am lasat masina prea mult nepornita, si ca daca am ambalat motorul prea tare dimineata…ca asa si pe dincolo, ca de aceea s-a stricat turbina, ca el nu are nici o vina, si asa mai departe…Nici nu va vine sa credeti cat de mult m-am enervat si cat de tare a inceput sa-mi para rau de ceea ce facusem in momentul in care, cu masina stricata, am realizat ca nu am nici o garantie si ca trebuie sa platesc din nou pentru acelasi serviciu. Regret si acum enorm, o data pentru suma de bani pierduta dar si pentru lipsa de inspiratie si proasta reprezentare asupra a ceea ce presupune apelarea la un service autorizat. Asta este si motivul pentru care am hotarat sa spun povestea mea aici, atat de mult m-am simtit afectat incat nu am rezistat sa nu fac publica experienta prin care am trecut. Recomand tuturor cititorilor, cei care au citit aceste randuri sa se gandeasca nu de 10 ori, ci de cel putin 20 de ori inainte de a lua o astfel de decizie. Este practic de-a dreptul umilitor sa arunci cu banii pe fereastra, sa pierzi timpul aiurea si sa te trezesti ca dupa numai 2 luni trebuie sa platesti din nou. Asa se intampla cand vrei sa faci economii, mai mult decat limita bunului simt. Inca o data va spun, mare grija pe mainile cui va lasati masina. Invatati din experienta asta prin care am trecut eu si actionati in consecinta. Nu va uitati la 2-3 milioane economie, veti regreta amarnic mai tarziu. Si sincer va spun, in situatii de genul asta se aplica perfect vorba aceea Suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine

Si ca sa-mi inchei povestea, pentru a putea sa folosesc din nou masina am ajuns sa platesc inca 1.200 lei, cu manopera inclusa. De aceasta data insa am apelat la un service din Bucuresti si pot sa spun ca deja am un sentiment de siguranta ca totul va fi bine. Am primit si garantie 1 an pentru turbina, si asta indiferent de numarul de kilometri parcursi. Ce pot sa spun, daca procedam asa de prima data, cu siguranta acum totul ma costa fix. 1.200 lei, si nu
2.100.

Nu vreau sa spun mai multe, deja cred ca m-am lungit putin cu povestea mea, dar vreau totusi sa va recomand tuturor un singur lucru: Nu apelati la „meseriasi de ocazie” care va promit ca „se rezolva totul” la un pret mult mai mic! Aveti grija, daca ceva pare prea ieftin pentru un serviciu de calitate, cel mai probabil asa si este!!

Marinescu Catalin, Vaslui

By Marvis Auto Concept

Etichete: