BMW a lansat in 2016 primul motor diesel din lume dotat cu patu turbine. Acest motor are 6 cilindri in linie, o cilindree de 3 litri, dezvolta 400 de cai putere si este considerat cel mai bun motor diesel realizat pana acum de constructorul german.

Acest motor cu 6 cilindri si cilindree de 3 litri a fost folosit pentru prima data in 1999 pe modelele BMW Seria 5 E39 si BMW X5, dar de atunci pana la actuala forma a fost supus la foarte multe modificari. In 1999 acest motor avea 192 cai putere si 400 Newton-Metri, iar in prezent pe noul 750d dezvolta 400 de cai si 760 Newton-Metri.

In 2016 BMW a adus imbunatatiri majore acestui motor pentru a corespunde normelor de poluare Euro 6 si a adaugat patru turbine pentru a obtine cele mai bune performante. In urma acestor modificari motorul a fost folosit pentru prima data pe modelele BMW 750d si 750Ld.

Acest nou motor dotat cu patru turbine este unul sportiv si este comparat de specialisti cu motorul V8 pe benzina de la acelas constructor.

Motorul B57 TOP are o cilindree de trei litri, dezvolta 400 de cai putere si 760 Newton-Metri pornind de la 2000 rotatii pe minut.

Datorita supraalimentarii secventiale pana la 2500 de rotatii pe minut functioneaza doar turbinele mici, iar dupa acest nivel de turatie pana la 3500 de rotatii pe minut intra in functiune si turbinele mari pentru a obtine puterea maxima. Daca nivelul de 3500 de rotatii pe minut este depasit, turbinele mici se opresc si raman in functiune doar cele mari, care functioneaza pana la nivelul de 5500 rotatii pe minut.

B57 TOP, nu este doar primul motor diesel din lume dotat cu patru turbine, este si primul motor diesel din lume care poate ajunge la o turatie maxima de 5.500 rpm. Cu toate astea consumul mediu de motorina este foarte mic, ajungand la 5,7 litri/100 de km.

Acest motor este mai bun la toate capitolele fata de motorul Audi V8 prezent pe gama SQ7.

Marvis Auto Concept