BMW i8, disponibil din iunie 2014

BMW i8

Daca va aduceti aminte, la inceputul acestui an aduceam pentru prima data in discutie (intr-un articol publicat la 8 Ianuarie) tehnologia laser pe care BMW o va introduce in premiera in industria automobilelor, BMW...

Continuare

Ce este si cum functioneaza EGR-ul?

EGR Auto

Avand in vedere ca toate motoarele cu ardere interna (pe benzina sau diesel) produc emisii poluante cu efecte deosebit de nocive asupra sanatatii, EGR-ul se prezinta ca o solutie tehnica optima si chiar necesara...

Continuare

Compresorul mecanic

Rotor compresor mecanic

Desi utilizat din ce in ce mai rar comparativ cu turbocompresorul, asa-numitul compresor mecanic este totusi destul de interesant pentru a merita o scurta descriere in cadrul articolului de fata. In linii mari, compresorul...

Continuare

Ce reprezinta cifra octanica?

Cifra octanica a benzinei

Auzind adesea discutii aprinse, de cele mai multe ori in contradictoriu, despre avantajele/dezavantajele unei benzine cu cifra octanica cat mai mare, am considerat oportun sa fac unele precizari pe aceasta tema. In primul rand,...

Continuare

Abrevieri in industria autovehiculelor

Abrevieri auto

Probabil chiar si cei mai putin cunoscatori ai domeniului auto stiu ca ABS reprezinta acronimul expresiei Anti-lock Braking System din limba engleza, adica Sistemul de franare ce previne blocarea rotilor unui autovehicul. Cu toate...

Continuare

Bujiile incandescente – mod de functionare

Bujii incandescente

Spre deosebire de motoarele pe benzina, unde aprinderea amestecului aer-carburant este determinata de scanteia produsa intre electrozii bujiilor, in cazul motorului diesel combustibilul se „autoaprinde”. Practic, la sfarsitul compresiei (PMI – punctul mort interior,...

Continuare