Orice motor cu ardere interna este echipat cu un sistem de injectie care asigura introducerea amestecului aer-combustibil in camera de ardere a cilindrilor. Exista mai multe tipuri de astfel de sisteme, clasificate atat in...
DCT – sistemul de transmisie cu dublu ambreiaj
Alaturi de sistemul Stop & Start si cel de supraalimentare, transmisia cu dublu ambreiaj face parte din categoria solutiilor tehnice adoptate de constructorii auto in scopul cresterii performantelor dinamice ale autovehiculelor, optimizarii consumului de...
Filtrul de particule al motorului diesel
Autovehiculele, fie ele echipate cu motoare diesel sau pe benzina, sunt cunoscute drept unul dintre principalii poluatori ai planetei, si asta indiferent de norma de poluare in care se incadreaza. Este corect, ca urmare...
Ce este si cum functioneaza EGR-ul?
Avand in vedere ca toate motoarele cu ardere interna (pe benzina sau diesel) produc emisii poluante cu efecte deosebit de nocive asupra sanatatii, EGR-ul se prezinta ca o solutie tehnica optima si chiar necesara...
Ce este si cum functioneaza volantul unui motor?
Volantul unui motor, cunoscut in mod eronat sub denumirea de volanta, este o piesa sub forma unui disc cu masa si inertie foarte mari, respectiv planeitate si echilibrare aproape perfecte. La ce serveste insa...
Compresorul mecanic
Desi utilizat din ce in ce mai rar comparativ cu turbocompresorul, asa-numitul compresor mecanic este totusi destul de interesant pentru a merita o scurta descriere in cadrul articolului de fata. In linii mari, compresorul...
Ce reprezinta cifra octanica?
Auzind adesea discutii aprinse, de cele mai multe ori in contradictoriu, despre avantajele/dezavantajele unei benzine cu cifra octanica cat mai mare, am considerat oportun sa fac unele precizari pe aceasta tema. In primul rand,...
Abrevieri in industria autovehiculelor
Probabil chiar si cei mai putin cunoscatori ai domeniului auto stiu ca ABS reprezinta acronimul expresiei Anti-lock Braking System din limba engleza, adica Sistemul de franare ce previne blocarea rotilor unui autovehicul. Cu toate...
Bujiile incandescente – mod de functionare
Spre deosebire de motoarele pe benzina, unde aprinderea amestecului aer-carburant este determinata de scanteia produsa intre electrozii bujiilor, in cazul motorului diesel combustibilul se „autoaprinde”. Practic, la sfarsitul compresiei (PMI – punctul mort interior,...
Uleiul de motor – rol si caracteristici
Cei mai multi dintre noi stim cu siguranta ca orice motor cu ardere interna utilizeaza un sistem de ungere pe baza de ulei. Cu toate acestea, oare cati am fi in stare sa raspundem...