Nissan a lansat un nou motor pe benzina care atinge performantele unui motor diesel din punctul de vedere al consumului si al puterii.

Motorul utilizeaza tehnologia de compresie variabila pentru o eficienta si putere mai mare. Noua tehnologie permite sa aleaga cel mai bun raport de compresie al aerului la combustie si Nissan crede ca pe viitor ar putea inlocui motoarele diesel de varf. Alegerea compresiei optime este un factor cheie in compromisul dintre putere si eficienta la toate motoarele pe benzina.

Compania Nissan este convinsa ca noua sa tehnologie va oferi un nivel de performanta si eficienta pe care motorul conventional pe benzina nu l-a atins pana acum.

Aceasta noua tehnologie vine intr-o perioada in care tehnologia motoarelor diesel a fost afectata serios de scandalul emisiilor motoarelor diesel Volkswagen. Constructorul german a recunoscut ca a folosit un software secret pentru a insela testele privind emisiile de gaze pe autovehiculele sale diesel, afectand milioane de vehicule din intreaga lume si determinand plecarea directorului executiv al companiei si a altor directori.

Motorul Diesel este un subiect fierbinte la nivel global si sunt zvonuri ca pana in 2025 vor fi interzise in anumite orase din Europa.

Kinichi Tanuma, inginerul Nissan senior, care conduce dezvoltarea de produse pentru marca premium Infiniti a declarat ca acest nou motor pe benzina ar putea inlocui in viitor motorul diesel avansat.

Noua propulsie Variable Compression-Turbo (VC-T), a fost dezvaluita oficial la la Paris si a fost prezentata initial pe o masina Infiniti. In cele din urma, este de asteptat ca tehnologia sa fie folosita la toate masinile Nissan si posibil la noile modele Renault.

Motorul turbo VC-T de 2 litri este dotat cu patru cilindri si are o economie cu 27% mai buna decat motorul V6 de 3,5 litri pe care il inlocuieste, cu putere si cuplu comparabile.

Nissan spune ca noul motor pe benzina atinge un cuplu egal cu motorul turbo diesel si este mai ieftin decat motoarele diesel. Acestia au declarat ca motorul respecta normele privind emisiile de oxizi de azot si alte reguli privind emisiile pe anumite piete, fara a necesita sisteme de tratare costisitoare.

Raportul de compresie masoara nivelul cu care amestecul aer-combustibil este redus sau comprimat in cilindrii motorului inainte de a fi aprins si de a produce energie. Cu cat este mai mare raportul, cu atat motorul functioneaza mai eficient, producand o economie mai mare de combustibil si cu ajutorul turbinei mai multa putere.

In mod traditional, inginerii de proiectare trebuiau sa stabileasca un raport de compresie al combustibilului la motoarele pe benzina, in esenta, sa decida daca aleg sa opteze pentru putere sau economie.

Nissan spune ca noul motor VC-T poate alege un raport optim de compresie variabil intre 8: 1 si 14: 1. Motoarele pe benzina obisnuite functioneaza la rapoarte de compresie de la 8: 1 la 10: 1, iar masinile sport si masinile de curse ruleaza la 12: 1 sau mai mult.

Nissan a declat ca economia de combustibil a noului motor si performantele acestuia ar putea fi amplificate semnificativ prin cuplarea acestuia la un sistem hibrid electric-benzina.

 

Marvis Auto Concept