Alegerea jantelor potrivite pentru masina ta este extrem de importanta. Pe piata exista doua tipuri de jante dintre care se pot alege: jante din aliaj si jante din otel.

Fiecare tip de material are avantajele si dezavantajele sale, de la pret pana la performanta. In acest articol o sa enumeram avantajele si dezavantajele jantelor din aliaj si jantelor din otel.

Avantajele si dezavantajele jantelor din aliaj

Daca sunteti in cautarea unor jante performante care sa ofere masinii si un aspect placut, atunci trebuie sa alegeti jantele din aliaj. Aceste jante ofera un aspect exterior mult mai bun decat jantele din otel si, in general, functioneaza mai bine decat cele din otel.

Exista o mare varietate de jante din aliaj pe piata, deoarece acestea sunt confectionate din diverse aliaje, sunt disponibile in multe modele/dimensiuni si au mai multe optiuni de personalizare disponibile decat jantele de otel.

Rotile din aliaj sunt mult mai usoare decat rotile din otel, ceea ce le permite sa functioneze la o performanta mai mare in majoritatea conditiilor. Economia de combustibil este un mare avantaj al jantelor din aliaj, in special in oras. Rotile din aliaj afecteaza mai putin suspensia masinii deoarece sunt mult mai usoare fata de cele din otel. De asemenea aceastea permit o accelerare mai rapida.

Un set de jante din aliaj mai are un avantaj, se echilibreaza mai usor si isi pastreaza echilibrarea mai mult timp fata de cele din otel, deaorece plumbii de echilibrare sunt montati pe partea interioara a jantei.

Un alt avantaj, pe care nu il cunosc o buna parte din soferi, este ca jantele de aliaj ajuta la racirea mai rapida a franelor.

Principalul dezavantaj al rotilor din aliaj este durabilitatea acestora. Cand sunt rulate pe drumuri cu gropi sau drumuri neasfaltate, rotile din aliaj se indoaie si se crapa mai usor decat cele din otel. De asemenea, aspectul estetic al jantelor din aliaj este amenintat, deoarece acestea se zgarie foarte usor pe partile exterioare.

In prezent jantele din aliaj sunt incluse in dotarile standard de majoritatea producatorilor auto pentru a-si pune in evidenta performantele si aspectul atragator. Majoritatea jantelor OEM de pe piata sunt din aliaj si sunt mai scumpe decat cele din otel.

Exfolierea este un alt dezavantaj al rotilor din aliaj. Acest lucru se intampla mai des la jantele ieftine sau de proasta calitate.

Indoiturile, fisurile si crapaturile la jantele din aliaj apar mult mai des decat in cazul jantelor de otel.

Un alt dezavantaj al jantelor de aliaj este ca se indreapta mult mai greu fata de cele din otel. Indiferent daca indoitura este mai mare sau mai mica, aceasta trebuie reparata la cald, dupa ce roata a fost incalzita la flacara directa.

 

Avantajele si dezavantajele jantelor din otel

Pentru soferii care cauta o alternativa mai ieftina si mai durabila, rotile din otel sunt solutia ideala. Acestea sunt semnificativ mai rezistente decat cele din aliaj, ceea ce le face alegerea ideala pentru utilizarea in timpul iernii, pe drumuri cu gropi sau drumuri neasfaltate.

Spre deosebire de jantele din aliaj, durabilitatea este un avantaj major atunci cand vine vorba de rotile din otel. Craparea unei roti din otel este aproape imposibila iar indoirea unei roti din otel ar necesita o forta mare. Rotile din otel nu vor rugini atata timp cat stratul de vopsea prezent pe jante se va prezenta in conditii bune.

Rotile din otel sunt mai rezistente la lovituri si zgarieturi. De asemenea, jantele lovite se indreapta mai usor fata de cele din aliaj.

Un alt avantaj al rotilor din otel este pretul. Daca este nevoie sa inlocuiti roata din otel, costul va fi mai mic in comparatie cu inlocuirea rotii de aliaj.

Unul dintre principalele dezavantaje este ca la jantele din otel ai mai putine optiuni oferite in comparatie cu gama variata oferita de jantele din aliaj,

Un alt dezavantaj este ca rotile din otel nu au aspectul placut din punct de vedere estetic. Nu exista jante de otel cu un astept exterior atractiv, motiv pentru care masinile din clasele superioare nu sunt vandute niciodata cu acest tip de jante. Cu toate acestea, capacele de roti sunt disponibile in mai multe stiluri pentru a imbunatati aspectul masinii.

Greutatea suplimentara, poate reduce agilitatea vehiculului si capacitatea de a accelera si reprezinta un alt dezavantaj al jantelor de otel .

Greutatea in plus a rotilor din tabla reprezinta un avantaj in timpul lunilor de iarna. Frecarea mai mare va impiedica alunecarea autovehiculului pe gheata si zapada. Din acest motiv si pentru a-si pastra jantele din aliaj in cea mai buna stare posibila, multi proprietari vor trece la rotile din otel in sezonul de iarna.

Rugina rotilor din tabla este un alt dezavantaj. Ea apare in cele mai multe cazuri atunci cand stratul protector de vopsea se exfoliaza datorita trecerii timpului sau datorita loviturilor. In acest caz jantele necesita o reconditionare.

Un alt dezavantaj al jantelor de otel este ca acestea se dezechilibreaza mai usor in timp, deoarece plumbii de echilibrare sunt fixati de buza jantei si se desprind mai usor. In schimb la jantele din aliaj plumbii sunt fixati pe interiorul jantei.

 

Marvis Auto Concept – Turbine Auto