Honeywell scrie istorie inca din 1950 cand, pentru prima data, un sistem turbo Garrett® T15 a fost montat pe un tractor cu senile Caterpillar D9, moment care a marcat inceputul erei turbo pentru industria auto. Au urmat apoi o serie de premiere, inclusiv castigarea cursei Indianapolis 500 (1968) de catre prima masina echipata cu sistem turbo, primul ecipament turbo pentru o masina non-sport (1977-Saab 99), prima productie in masa a sistemelor turbo pentru motoare diesel (1978 mercedes 300TD) precum si prima masina de curse echipata cu sistem turbo care a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans (1978-Renault).

Cu toate acestea, inovatia turbo care a schimbat intr-adevar intregul peisaj in industria auto a fost tehnologia Honeywell VNT ™ (Variable Nozzle Turbine) in 1991, pentru Fiat Croma. Pentru prima data in istorie un turbocompresor a fost capabil sa se adapteze debitului de gaz de esapament in raspuns direct la cerintele specifice ale motorului, oferind performante superioare si o economie mai mare de combustibil.

Aceasta tehnologie inovatoare a anticipat si confirmat potrivirea simbiotica intre turbocompresor si motorul diesel cu injectie directa, marcand inceputul unui succes impresionant pentru evolutia turbinelor cu geometrie variabila. Cel mai clar exemplu este foarte bine ilustrat de succesul extraordinar al motorului Volkswagen-Audi de 1,9 litri prezentat in 1995 la Frankfurt Motor Show.

De atunci, ritmul inovatiilor Honeywell a cunoscut o dezvoltarea continua, culminand cu modernizarea ulterioara a turbosuflantelor VNT pentru vehiculele de pasageri, extinderea acesteia la segmentul de vehicule comerciale (VNT DutyDrive) precum si lansarea primului sistem paralel TwoStage din lume, pe modelele Peugeot 407 si 607.

Astazi, Honeywell furnizeaza echipamente turbo pentru unele dintre cele mai eficiente motoare diesel din lume, exempificativ in acest sens fiind si motorul care propulsa in 2010 Volkswagen Polo , masina find la acel moment cel mai eficient autoturism cu 5 locuri din lume. De asemenea, BMW X-6 ActiveHybrid a fost primul vehicul hibrid complet care era propulast si de un motor pe benzina cu sistem turbo Garett by Honeywell. De asemenea, Honeywell a dezvoltat in India prima tehnologie turbo din lume pentru un motor diesel cu 2 cilindri, ajutand astfel la crearea unui nou tip de vehicule ultra eficiente, cu cilindreea mai mica de un litru.

Pe masura ce tehnologia turbo avanseaza, Honeywell se angajeaza sa imbunatateasca permanent performantele si arhitectura sistemelor de supraalimentare, sa duca aerodinamica la un alt nivel si sa ofere materiale rezistente la temperaturi din ce in ce mai ridicate, ajutand producatorii sa introduca noi motoare care sa ofere o mai buna eficienta a consumului de combustibil, emisii poluante mai reduse si performante dinamice mai bune.

Marvis Auto Concept