Dacia Duster a fost lansata pentru prima data in anul 2010 si a reusit sa se impuna rapid pe piata europeana datorita unui pret atractiv. Pana in anul 2010 un SUV cu tractiune integrala se putea achizitiona incepand cu suma de 20.000 euro.

Primul Duster a preluat interiorul de la Logan si Sandero facelift, dar a venit cu un design nou si a preluat multe piese de la modelele Nissan, cum ar fi filtrul de aer dar si sistemul de tractiune 4X4 cu diferential central blocabil. In acea perioada Dacia Duster era o masina mai putin rafinata deoarece nu era bine antifonata si oferea dotari putine, dar venea cu un plus de performante foarte bune pe terenuri accidentate.

Datorita vanzarilor foarte bune ale acestui acestui model in anul 2016, Renault a hotarat in premiera in 2017 sa puna la dispozitia clientilor pe motorul 1,5 dCi 109 CP si o cutie automata cu abreiaj dublu (EDC) in sase trepte. Daca pentru noile modele Sandero si Logan s-a folosit o cutie manuala automatizata (cutia robotizata) care costa cu doar 500 de euro mai mult fata de o cutie manuala, pentru noul model Duster s-a folosit o cutie automata de ultima generatie care este regasita pe modelele Renault si care ajunge la aproximativ 1.300 de euro. Regasita doar pe modelul Duster cu motorizarea de 1.5 dCI 109 CP, noua cutie automata cu dublu ambreiaj si 6 trepte de viteza este o veritabila revolutie fata de cutia automata conventioanala.DACIA DUSTER EDC

Aceasta tehnologie folosita asigura o reactivitate buna, actionand alternativ sistemul de ambreiaj corespunzator pentru treptele pare si impare. Cuplul este transmis fara oprire datorita itervalului mic de actionare al abreajului si garanteaza o schimbare foarte buna a vitezelor si un confort foarte bun pentru sofer. Cutia foloseste functia crawling care garanteaza un confort sporit in traficul urban si ajuta foarte mult la manevrele de parcare.

Noua tehnologie folosita a imbunatatit modul de schimbare al treptelor de viteza si asigura prestatii foarte bune atat la turatii ridicate cat si la turatii scazute, garantand un consum de combustibil mai mic, o cota mai redusa a emisiilor de dioxid de carbon si un confort mai bun al pasagerilor.

Fata de modelul precedent care la viteza de 130 km/h ajungea la aproximativ 3000 de rpm si consuma 8 litri/100 km, noul model la viteza de 130 km/h ajunge la doar 2.500 de rpm si are un consum de motorina mediu de 6,4 litri/100 km.

Noul model are o antifonare mult mai buna, zgomotul motorului si cel al vantului este mai mic. In plus, noul Duster are un sistem de aer conditionat modernizat,  sistem Stop & Start, chedere noi la geamuri si portiere, ornamente noi la praguri, claxonul este amplasat pe un volan mai gros din piele fina, mult mai placut la atingere. Toate aceste imbunatatiri scot acest model din zona low-cost. La capitolul siguranta Duster 2017 nu a beneficiat de imbunatatiri, are tot 4 airbaguri si ESP.

La exterior Duster EDC Explorer se remarca prin jante de 16″ si colori noi pentru caroserie.

Interiorul iese in evidenta prin conturul consolei centrale de culoarea cuprului, tapiterie specifica si covorase fabricate din material textil. Modelul Duster EDC Explorer vine echipat cu un sistem Media Nav cu ecran de 7 inchi.

Dacia Duster 2017 Interior

 

Marvis Auto Concept