Mai multe sisteme de control al emisiilor de pe motorul masinii ajuta la reducerea cantitatii de gaze nocive care altfel ar fi eliberate in atmosfera.
In cantitati mari, hidrocarburile, monoxidul de carbon, oxidul de azot si alti poluanti ai motoarelor cu ardere interna provoaca daune mari mediului, oamenilor, animalelor si plantelor.
De aceea, este important sa mentineti sistemele de control al emisiilor din vehiculul dumneavoastra sa functioneze corect.
Pasul 1
Verificati filtrul de aer al autovehiculului.
Acest element special de hartie ajuta la filtrarea murdariei, prafului si a altor particule straine din fluxul de aer care intra in motor.
Inlocuiti filtrul daca este infundat sau daca a trecut mai mult de un an de la ultima inlocuire.
De asemenea, curatati carcasa filtrului de aer de praf si resturi folosind o carpa curata si un aspirator.
Pasul 2
Inspectati sistemul de ventilatie pozitiva a carterului (PCV).
Acest sistem redirectioneaza gazele de scurgere din carter in galeria de admisie pentru a reduce poluarea aerului si acumularea de namol in motor.
Verificati supapa PCV si cautati furtunurile infundate, rupte sau lipsa.
Pasul 3
Examinati sistemul de control al emisiilor prin evaporare (EVAP), acesta impiedica vaporii toxici din sistemul de combustibil sa intre in atmosfera.
In cea mai mare parte, acest sistem necesita foarte putina intretinere, dar ar trebui sa inspectati furtunurile, fitingurile si recipientul pentru eventuale daune.
La unele modele de vehicule, recipientul este echipat cu un filtru care poate fi inlocuit daca este negru sau infundat.
Pasul 4
Verificati turbosuflanta si sistemul EGR
Nu treceti peste turbosuflanta si sistemul de recirculare a gazelor de esapament (EGR).
Sistemul reduce emisiile de NOx produse in timpul procesului de ardere atunci cand exista temperaturi foarte ridicate.
EGR permite gazelor de evacuare sa intre in sistemul de admisie pentru a reduce temperatura de ardere. Cautati deteriorarea furtunurilor de vid, functionarea supapei, conductele si pasajele restrictionate.
Pasul 5
Verificati sistemul de injectie a aerului si daca modelul dumneavoastra de masina este echipat cu acesta.
Sistemul injecteaza aer proaspat in orificiile de evacuare sau convertizorul catalitic pentru a ajuta la consumul de combustibil nears sau partial ars, reducand hidrocarburile si monoxidul de carbon.
Verificati daca furtunurile, conductele, supapele de retinere si tensiunea curelei sunt deteriorate. Unele sisteme de injectie de aer folosesc un filtru de admisie a pompei care poate fi inlocuit, daca este necesar.
Pasul 6
Inspectati convertizorul catalitic si conductele de legatura.
Convertorul nu necesita intretinere, dar tevile de evacuare si conectorii care duc la convertor trebuie verificate pentru scurgeri. Daca convertizorul catalitic al vehiculului dumneavoastra a fost in functiune de 5 sau mai multi ani, verificati-l pentru a va asigura ca este inca in stare buna si nu este blocat. Un convertor infundat reduce puterea motorului si provoaca supraincalzire.
Deci, acum cunoasteti semnele si cum sa diagnosticati o problema a sistemului de emisii.
Urmatoarea intrebare este cum le reparati si cat va va costa?
Deoarece exista diferite dispozitive, costurile de reparatie vor depinde de dispozitivul pe care trebuie sa il reparati si de ce trebuie facut.
Unele dispozitive pot fi curatate, cum ar fi supapa EGR si convertorul catalitic. Altele, cum ar fi sistemul PCV, vor trebui inlocuite cu totul. Cautati un service de incredere, care va garanta reparatii de calitate si de durata.
O problema a sistemului de emisii poate aparea in timp, pe masura ce piesele imbatranesc si se uzeaza. Este posibil sa intampinati probleme de performanta si consum de combustibil, iar masina se va lupta cu siguranta sa respecte reglementarile privind emisiile.
Va recomandam sa remediati cat mai curand posibil problema cu sistemul de emisii. Neglijarea problemei poate cauza probleme suplimentare cu masina, ca sa nu mai vorbim ca va dauna mediului si masina dumneavoastra va avea dificultati sa treaca testul de emisii.