Este inceput de an iar cei mai multi dintre noi suntem preocupati acum mai mult ca oricand de remedierea problemelor autoturismului, incluzand aici si eventualele defectiuni ale turbosuflantei. Iar in ceea ce priveste optiunile de care dispunem, putem alege intre montarea unei turbosuflantei noi sau reconditionarea celei cu probleme. De aceea, intrebarea care sta pe buzele tuturor este Care sunt diferentele dintre o turbina noua si una reconditionata? Sau, mai exact, lasand la o parte criteriul costurilor, care se dovedeste a fi cea mai buna optiune?
Neluand in considerare partea financiara, o turbina noua este evident cea mai buna optiune. Iar asta pentru ca o piesa noua iti ofera intotdeauna garantia unei calitati maxime. Totusi, daca excludem criteriul pretului si vorbim exclusiv despre perioada de garantie oferita de service-ul auto, avem parte de o surpriza: atat pentru turbina noua, cat si pentru cea reconditionata, perioada de garantie este de 12 luni, fara limita de km. De aceea, avand in vedere acest aspect, este imperios necesar sa vedem in ce consta practic reconditionarea unei turbine si cum este posibil ca acest serviciu sa beneficieze de o garantie atat de mare.
Ce presupune reconditionarea unei turbine auto?
Un lucru trebuie bine evidentiat inca de la inceput: intre reconditionare si curatare nu exista nici un semn de egalitate! Daca te numeri printre aceia care cred ca a reconditiona o turbina inseamna a o demonta si curata de “impuritati”, ei bine, te afli intr-o mare eroare.
Retine: reconditionarea este un serviciu profesional executat intr-un service auto specializat si consta in inlocuirea tuturor componentelor defecte ale turbosuflantei cu altele noi + parcurgerea unor etape specifice pentru echilibrarea dinamica.
Asadar, reconditionarea turbinei nu este echivalenta cu o simpla reparatie, adica nu presupune efectuarea de reparatii asupra unor piese uzate. Etapele unui astfel de serviciu sunt urmatoarele:
– inlocuirea pieselor defecte, echilibrarea ansamblului central si efectuarea verificarilor preliminare
– testarea finala, remontarea si verificarea modului de functionare pe autovehicul
Executarea serviciului de reconditionare dureaza in medie 3 pana la 8 ore (inclusiv demontarea / montarea turbinei pe autovehicul), iar in ceea ce priveste provenienta pieselor, orice service autorizat din Romania va lucra intotdeauna cu branduri recunoscute in industria turbosuflantelor: Garrett, Holset, IHI, Mitsubishi etc.
In ceea ce priveste costurile aferente ambelor situatii, afla ca reconditionarea unei turbine te va costa aproape intotdeauna de 4 pana la 5-6 ori mai putin comparativ cu achizitionarea unei turbosuflante noi.
In concluzie, avand in vedere avantajele garantiei de 12 luni, timpul scurt de executie si costurile avantajoase, serviciul de reconditionare reprezinta fara indoiala optiunea nr. 1 in 2016.