Desi sunt proiectate sa reziste in conditii de temperaturi si forte mecanice extreme, turbinele auto au si ele limita lor de functionare. Iar acest aspect nu se raporteaza neaparat la numarul de ore de functionare a motorului sau km rulati, ci reprezinta mai degraba o perioada a carei durata difera de la caz la caz, in functie de aparitia (sau nu) a unor factori externi cu diverse efecte negative asupra turbinei. In cele ce urmeaza vom vorbi despre principalele cauze ale defectarii turbosuflantelor, cu prezentarea sumara a modului in care acestea actioneaza negativ asupra diferitelor componente aflate in miscare.

Cauzele defectarii turbosuflantelor auto

1. Impactul dintre partile componente ale turbocompresorului si un corp strain ce patrunde prin partea motorului destinata evacuarii gazelor arse.

Defectiune ax turbina si paleti

Deteriorarile care se observa in imaginea de mai sus au fost provocate de un corp strain iesit din motor, cum ar fi: o bucata de supapa, scaune, piston etc. Astfel de probleme apar, de regula, din cauza unui grad excesiv de uzura a motorului.

2. Impactul cu un corp strain ce a patruns in conducta de aspiratie sau in
cuva filtrului de aer.

In imaginea urmatoare se observa foarte bine lovirea rotii compresor de un corp strain care a patruns in conducta de aspiratie sau in cuva filtrului de aer. Acest corp putea fi, spre exemplu, o piulita, un surub, pietricelele sau chiar nisipul care se aduna de obicei in cuva filtrului de aer.

Roata compresor turbo avariata

3. Patrunderea corpurilor straine in ulei (impuritati, mizerie etc.)

Patrunderea mizeriei in ulei provoaca uzura pieselor din turbosuflanta intr-un ritm foarte aceelerat. Acest lucru se intampla deoarece suprafata abraziva care se formeaza intre piese determina cresterea fortei de frecare din intregul ansamblu. Suplimentar, murdaria din ulei astupa canalele de ungere din interiorul turbosuflantei.

Efectele unui ulei cu impuritati:

Deteriorari turbina ulei cu impuritati

4. Lubrifierea necorespunzatoare a turbosuflantei

Trebuie stiut faptul ca atat timp cat turbosuflanta are o ungere deficitara, uzura componentelor sale creste intr-un mod accelarat, pana la distrugerea completa. In primul rand din cauza fortei de frecare mare, iar mai apoi din cauza supraincalzirii pieselor.

Principalele cauze ale ungerii deficitare:

  • Inlocuirea turbosuflantei fara a o amorsa cu ulei
  • Pornirea incorecta a motorului pe timp de iarna
  • Infiltrarea in ulei a antigelului / carburantului
  • Conducte de ulei obturate sau sparte
  • Nivel de ulei foarte scazut

Defectiuni turbina lubrifiere necorespunzatoare

5. Supraincalzirea turbosuflantei

In urma expunerii la temperaturi foarte inalte, in lipsa unui sistem de ugere functionabil la parametri optimi, turbosuflanta se uzeaza prematur. Un sfat bun in acest sens este ca inainte de oprirea motorului acesta sa fie lasat sa functioneze cateva minute la ralanti, favorizandu-se astfel racirea turbosuflantei. Iata cum arata axul unei turbine supraincalzite:

Ax turbina auto supraincalzita

Deservit de tehnicieni experimentati si calificati, service-ul Marvis Auto Concept asigura un serviciu profesional de reconditionare a oricarui tip de turbosuflanta:

– Reconditionam orice tip de turbina!
– Oferim garantie 1 an, FARA LIMITA DE KM
– Timp de executie de maxim 24 h
– Asiguram demontaj / montaj
– Inlocuim toate componentele defecte cu piese noi, originale!

Nici costurile nu se lasa mai prejos! Contacteaza-ne acum pentru o oferta de pret personalizata:

Tel: 0723.980.884 sau 0788.767.461 sau 021.777.73.72

Alternativ, ne poti lasa un mesaj direct la adresa de email contact@turbineauto.ro sau cu ajutorul formularului de contact.  Marvis Auto Concept

Etichete: