O curea de distributie normala trebuie inlocuita la intervalele recomandate de producatori, in mod normal intre 60.000 si 90.000 de kilometri, dar sunt masini la care acest schimb se efectueaza la 160.000 de kilometri.

In schimb la o masina dotata cu distributie pe lant, lantul se inlocuieste doar atunci cand apar probleme.

Care este diferenta dintre o curea de distributie si un lant?

Cureaua de distributie este o curea dintata fabrica din cauciuc de calitate superioara care este pozitionata in afara motorului si este acoperita de un capac de protectie.

Pot aparea probleme la o masina cu distributie pe lant?

Raspunsul simplu este „DA”, problemele lantului de distributie nu sunt neobisnuite, in special ele apar in cazul masinilor care au un kilometraj ridicat.

Similar cu orice alte componente mecanice care se afla in miscare in interiorul oricarui motor, lantul de distributie este la randul lui supus uzurii. Fata de cureaua de distributie normala, un lant de distributie este situat in interiorul motorului si este lubrifiat de uleiul din motor. Lipsa schimburilor de ulei la intervalele recomandate de producatori, nivelul scazut al uleiului sau calitatea slaba a uleiului pot determina uzura mai rapida a lantului de distributie.

Lantul distributiei este tinut sub tensiunea adecvata de un dispozitiv care ajuta la intinderea lantului. Acest dispozitiv de intindere al lantului poate sa fie actionat de un mecanism cu arc sau cu presiunea uleiului.

Masinile cu distributia pe lant sunt doate cu role de ghidare a lantului si cu amortizoare de zgomot pentru a mentine lantul la locul lui si pentru a atenua vibratiile. De asemenea, toate aceste piese se pot uza in timp.

Cum imi dau seama daca lantul de distributie trebuie inlocuit?

In cele mai multe cazuri, daca lantul distributiei este uzat, motorul merge intrerupt/sacadat, are o putere scazuta sau are probleme la pornire.

Un kit de distributie pe lant uzat, poate provoca si o varietate de zgomote ciudate in zona de acoperire a lantului de distributie.

In cazul in care lantul distributiei este uzat, in cele mai multe cazuri este inlocuit cu unul nou. De asemenea se inlocuiesc si componentele mecanismului de antrenare a lantului. Majoritatea masinilor cu distributie pe lant au doua sau trei lanturi si de multe ori mecanicii auto recomanda inlocuirea tuturor lanturilor atunci cand se schimba kitul de distributie.

Preturile pentru inlocuirea kitului de distribuie pe lant variaza in functie de modelul vehiculului.

Daca detineti o masina dotata cu un motor de generatie mai veche, inlocuirea kitului de distributie pe lant este o sarcina relativ simpla.

In cazul in care detineti o masina mai noua cu tractiune fata si cu motor montat transversal, inlucuirea lantului de distributie este mai complicat de efectuat deoarece spatiul din compartimentul motorului este foarte mic.

Pentru a evita aparitia problemelor la kitul de distributie pe lant, trebuie sa va intretineti in mod corect motorul, sa inlocuiti uleiul din motor la intervale recomandate de producator, sa folositi uleiuri si filtre de calitate superioara. Mentinerea nivelului corespunzator al uleiului va asigura ca lantul distributiei este intotdeauna lubrifiat corespunzator. La un motor bine intretinut, un lant de distributie poate sa fie folosit fara probleme pana la 500.000 de kilometri sau chiar si mai mult.

 

Marvis Auto Concept – Reparatii turbosuflante