Tehnologia turbo R2S® de la BorgWarner este recunoscuta deja pentru faptul ca imbunatateaste semnificativ performantele motoarelor diesel, concomitent cu reducerea consumului de combustibil. Este vorba despre un sistem de supraalimentare de ultima generatie, compus din doua turbocompresoare, care a echipat in premiera noul propulsor Ford de 2.0 litri. Acesta este totodata si primul propulsor de acest tip disponibil pe un autoturism Ford.
Gratie noii tehnologii R2S®, propulsorul de 2.0 litri dezvolta o putere de 155 kW (210 CP) si un cuplu maxim de 450 Nm, fiind proiectat atat pentru a asigura a un plus de putere cat si un raspuns foarte rapid la acceleratii. Tehnologia a devenit disponibila incepand cu jumatatea acestui an pentru modelele Ford Mondeo, S-Max si Galaxy si a inlocuit motorul diesel TDCi de 2,2 litri.
Sistemul turbo R2S BorgWarner reprezinta un varf tehnologic in industria sistemelor de supraalimentare si este conceput pentru a oferi performante de top, cu mentinerea economiei de combustibil si reducerea emisiilor poluante, o tendinta aflata intr-o continua crestere in randul constructorilor auto la nivel mondial.
„O adevarata poveste de succes, tehnologia BorgWarner R2S asigura un consum redus de combustibil pentru motoarele diesel, performante remarcabile si mai putine emisii poluante”, a declarat Frederic Lissalde, Presedinte si Director General, BorgWarner Turbo Systems.
Sistemul turbo BorgWarner R2S este compus din doua turbocompresoare dispuse in serie pentru a oferi un cuplu mai bun dar si o putere distribuita uniform pe toata plaja de turatii a motorului. Turbocompresorul compact (KP35) de inalta precizie genereaza un boost de putere chiar si la un flux redus al gazelor de esapament, asigurand in acelasi timp o accelerare rapida, fara intarziere sau lag turbo. Pe masura ce creste viteza de rotatie, gazele de evacuare sunt impartite, iar K04, un turbocompresor mare de joasa presiune functioneaza in serie cu KP35 si furnizeaza motorului suficienta putere pentru cresterea rapida a vitezei la acceleratie. La turatii mai mari ale motorului, aproape toate gazele de evacuare “curg” printr-o supapa by-pass direct la turbocompresorul K04, care preia astfel “volumul de munca” solicitat pentru a asigura puterea necesara la viteze mai mari.
Tehnologia turbo R2S indeplineste cele mai exigente cerinte solicitate de constructorul auto, asigurand o rata maxima de recirculare a gazelor de evacuare in conditii de sarcina deplina si cel mai inalt nivel de reducere a emisiilor poluante.
Despre BorgWarner
BorgWarner Inc este unul dintre cei mai mari producatori de componente si sisteme de inginerie la nivel mondial. Cu puncte de lucru si centre operationale in 58 de locatii din 19 tari, compania ofera solutii de propulsie inovatoare pentru reducerea emisiilor poluante, optimizarea consumului de combustibil si imbunatatirea performantele dinamice ale motoarelor. Pentru mai multe informatii despre companie, va rugam sa vizitati borgwarner.com.