Anvelopele vor ramane intotdeauna factorul cel mai important in ceea ce priveste contactul dintre autoturism si suprafata benzii de rulare. Functionarea optima a pneurilor este puternic influentata de profilul benzii de rulare. La anvelopele noi profilul benzii de rulare este cuprins intre 7 si 9,5 mm, in fuctie de model.

Multi soferi nu isi permit sa cumpere un set nou de anvelope datorita pretului ridicat si aleg anvelopele second hand.

In Romania, cumpararea sau vanzarea de pneuri second hand nu este ilegala. De fapt, in fiecare an in Romania sunt vandute foarte multe anvelope la mana a doua. Indiferent de sezon, in tara noastra, adancimea minima legala a benzii de rulare pentru anvelope, este de 1.6 mm, fara sa existe diferente intre adancimea minima legala intre anvelopele de turisme sau cele de camioane.

Desi aceste reglementari sunt foarte simple, multi dintre furnizorii de pneuri second hand nu le respecta si vand anvelope cu un profil mai mic  de 1.6 mm.

Avantajele pneurilor second hand

Marele avantaj al anvelopelor second hand, este ca acestea costa mai putin decat anvelopele noi. Mai mult decat atat, achizitionand un set de anvelope la mana a doua, este posibil sa va puteti permite anvelope de calitate superioara de la o marca premium, mai degraba decat o anvelopa budget de la un producator necunoscut.

O buna parte din anvelopele de iarna second hand sunt expediate din Germania, unde adancimea minima a benzii de rulare pentru anvelopele de iarna este de 4 mm. Astfel o anvelopa de iarna second hand importata din Germania va avea in continuare un profil de rulare foarte bun.

Dezavantajele anvelopelor second hand

Unul dintre dezavantajele anvelopelor second hand este vechimea. Din fericire, producatorii de anvelope au trecut luna si anul fabricatiei pe fiecare anvelopa. In cazul in care alegeti sa cumparati anvelope second-hand trebuie sa verificati cu atentie data fabricatiei. Daca anvelopele au o vechime mai mare de 4 ani, nu este indicat sa le cumparati. Ideal este sa gasiti anvelope de maxim 2-3 ani. Problema este ca o buna parte din anvelopele la mana a doua comercializate in Romania sunt mai vechi de 4 ani.

Pe langa vechime, trebuie sa verificati si starea generala a anvelopelor: grosimea profilului de rulare, flancurile si interiorul. Adancimea profilul de rulare trebuie sa fie de minim 4-5 mm, flancurile trebuie sa nu aiba galme, crapaturi sau lovituri, iar interiorul nu trebuie sa aiba petice sau urme de raparatii. O buna parte din cauciucurile second-hand comercializate au asemenea defecte.

Inainte sa cumparati un set de anvelope la mana a doua, trebuie sa verificati si daca acestea sunt uzate neuniform. Sunt anvelope care au o partea de profil ca nou si o parte de profil disparut aproape complet. Aceasta problema apare la anvelopele care au fost folosite pe masini care nu au avut geometria rotilor facuta.

Daca anvelopele second-hand sunt produse de un Brand necunoscut, trebuie sa le evitati. Producatorii necunoscuti de pneuri nu investesc bani in dezvoltare, teste, sau in materiale de calitate superioara, iar anvelopele se uzeaza mai repede si nu pot oferi calitatile pe care le regasim la anvelopele Premium.

Singurele cauciucuri folosite care merita cumparate, trebuie sa fie de la producatori premium, adica Michelin, Continental, Bridgestone, Dunlop sau Pirelli. Acestea nu trebuie sa aiba mai mult de 2-3 ani vechime, nu trebuie sa prezinte crapaturi, galme sau petice, nu trebuie sa fie uzate neuniform si trebuie sa aiba o adancime a profilului de rulare de minim 4-5 mm.

 

Marvis Auto Concept – Reconditionare Turbina Auto