Desi pare greu de crezut, capacitatea cilindrica a unui motor nu spune intotdeauna totul si despre performantele pe care acesta le dezvolta. Iar cand vorbim despre motoarele Ford EcoBoost cu cilindreea de numai 1.000 cm3, echipate cu turbocompresoare produse de Continental, puterea pe care acestea o dezvolta este una care intrece orice fel de asteptari!
Motoarele EcoBoost utilizeaza injectia directa de benzina si sunt capabile sa genereze 100, respectiv 120 CP dintr-o cilindree de numai 1 litru. Acestea echipeaza in prezent modelele Ford B-Max, Focus si C-Max. In comparatie cu un motor de aceeasi cilindree si putere maxima, dar aspirat si cu injectie indirecta, EcoBoost beneficiaza de asemenea si de o reducere a consumului de carburant cu pana la 20%. Acest lucru se datoreaza in principal injectiei directe de benzina si sistemului de supraalimentare foarte eficient.
Din punct de vedere tehnic, pe partea de evacuare turbocompresoarele dezvoltate de Continental dispun de o supapa de descarcare (waste gate) pentru a limita presiunea aerului comprimat. Totodata, pe galeria de admisie exista o alta supapa de descarcare (blow-off valve) care se deschide in momentul in care obturatorul este inchis (eliminand astfel pericolul contra presiunii dupa compresor).
De notat faptul ca diametrul turbinei este de numai 38 mm, raspunsul la acceleratii fiind foarte prompt, avand in vedere ca atat masa cat si inertia sunt foarte mici. De asemenea, solicitarile mecanice si termice sunt pur si simplu impresionante, turatia turbinei ajungand la valori de 240.000 rot/min (4.000 rot/sec) iar temperatura pana la 1.050 °C.
Continental a demarat productia de turbocompresoare in anul 2006, evidenta pentru companie fiind directia de dezvoltare a motoarelor pe benzina, si anume scaderea cilindreei concomitent cu eficientizarea sistemului de supraalimentare. Proiectarea grupului turbo-suflanta de la zero a creat de asemenea avantajul libertatii depline in ceea ce priveste conceptul. Componentele au fost in asa fel gandite incat sa permita asamblarea automata a intregului grup turbo-compresor, comparativ cu asamblarea partial manuala utilizata de ceilalti producatori.
Automatizarea procesului de productie a celor de la Continental a permis astfel obtinerea unei calitati superioare a produsului finit, dar si un pret de fabricare destul de redus, aspect ce se imbina perfect cu volumul mare de motoare EcoBoost produse de Ford in prezent.
Iata un clip video ce ilustreaza motorul turbo Ford EcoBoost care dezvolta 120 CP la o clindree de numai 1.000 cm3.